Skrevet av Æ E MOT,
5 år siden:
Samfundet avholdt møte lørdag 13. januar. Tendensen i Storsalen viste følgende. Æ E MOT: 27 stemmer, Æ E ME': 8 stemmer, Æ VET ITJ: 4stemmer.
Vi ønsker IKKE at Trondheims identitet skal være OL-byen! Vi vil være en kulturby, en studentby eller en teknologiby.
Støtt folkeaksjonen mot OL i Trondheim: http://www.aeemot.com
Det ble avlagt rundt 40 stemmer.. Det er 9000 medlemmer av samfundet, og ja, rundt 30 000 studenter i Trondheim. Vet ikke om man kan snakke om en stor tendens på samfundet... Under 0,5% av medlemmene stemte, og da er det vel ikke svaret man får representativt! Jeg er, til informasjon, med. Men var forhindret fra å stemme. Så hvis man teoretisk legger min stemme til resultatet, jevner prosentandelen seg ut betraktelig..
Siterer: Ole Jørgen
Det ble avlagt rundt 40 stemmer.. Det er 9000 medlemmer av samfundet, og ja, rundt 30 000 studenter i Trondheim. Vet ikke om man kan snakke om en stor tendens på samfundet..
Jepp. Det var ikke over 100 stemmeberettigede i salen(som kreves), og derfor ikke nok til å vedta eller forkaste et resolusjonsforslag. Tallene og tendensen (ordet ble brukt av lederen for Samfundet) stemmer likevel. En annen tendens er den uhøytidelige avstemningen som ble holdt på samfundet.no. Denne gikk også i klar disfavør Trondheims-OL. Det samme gjør NRKs undersøkelse som viser at 50% av trondhjemmerne ikke vil ha OL, 38% vil ha og 12% gir faen eller vet ikke:)
For en samling løkruller.
OL er kultur som bare det(kvintessensielt er det en gentlemanish deltaker som vinner), og i mtt syn en positiv form for konkurranse mellom nasjonene.
Fremmer kondisjon, fysikk og ferdighet som noe beundringsverdig på en annen måte enn estetikkfokusert media gjør det og.
Ser det vil beholdes følgende karaktertrekk/spesialiteter: kultur, student og teknologi. Åssen får du det til å forsvinne pga at OL legges til Trondheim? Kommer det menn med utklippstavler og sier at man må velge maksimalt 3 ting som byen skal representeres ved?
Tromsø blir for smått.
Trondheim blir også for smått om du spør meg. OL i Trondheim kommer til å medføre at kommunen må lage masse nye bygg for å ta imot en enorm turistflom som Trondheim nesten ikke har sett maken til. Og etter OL er det lite sannsynlig at den samme flommen vil komme tilbake. Dermed står det en masse hotell og lignende som bare blir stående tomme. Dessuten vil det også resultere i at det vil være så mye mennesker i Midtbyen til enhver tid under OL at det vil bli umulig å komme seg frem. Jeg er mot. Ikke fordi jeg er mot OL, eller at jeg ikke støtter kulturarrangementer, men fordi jeg rett og slett ikke tror Trondheim er byen. Den er ikke stor nok. Og ja.. Jeg vet at Trondheim i sin helhet ikke er så liten, men som jeg sa.. Kjernen i Trondheim er Midtbyen og Midtbyen er ikke en spesielt stor plass. Og det er her brorparten av turismen vil ende opp. Det er i alle fall mine antagelser og spekulasjoner om det hele..
for å rapportere upassende innlegg til webredaktør| Kode | Resultat |
|---|---|
| _Kursiv tekst_ | Kursiv tekst |
| **Fet skrift** | Fet skrift |
| > Sitert tekst | Sitert tekst |
| [Lenke](http://www.samfundet.no) | Lenke |
| [youtube](http://www.youtube.com/watch?v=CjOQ9r35uiU) | Viser et youtube filmklipp |
|
* Punkt 1 * Punkt 2 |
|
| (Dette gjelder kun for innleggsfeltet.) | |
| Formateringskonverter | |
Retningslinjer for forumet: Alle innlegg i forumene representerer den enkelte brukers syn og holdninger, og vil ikke stille administratorene til ansvar for innholdet i innleggene, med unntak av deres egene innlegg. Administratorene på forumet forsøker å fjerne eller redigere alle støtende innlegg så fort som mulig, men det er umulig å overvåke alle temaer og innlegg. Les mer …