Bloggformatering

Skrevet av Sigbjørn Olsen, 4 år siden:

Hei,

I mitt siste innlegg startet jeg med et lite dikt. Desverre blir formateringen strippet bort på bloggforsiden. (Sikkert på grunn av Berge?) Kanskje man kan unngå å strippe bort linjeskift og kursiv/fet/understreket?

Svar på dette innlegget

Erik Smistad   skrev for  4 år siden:

Det har aldri vært formatering på inngressen på bloggforsiden pga. av at vi følte at det ikke hørte hjemme der, men vi skal ta en diskusjon på å legge funksjonaliteten tilbake når vi jobber imorgen.

I tillegg ser jeg at du har brukt markdown på forumposten din. Planen var at forumet også skulle benytte seg av markdown istedet for BBCode som er i bruk nå, vi har bare ikke kommet så langt enda :)

Stig Hornang   skrev for  4 år siden:

Det var også litt kinkig å kjøre formatering på utsnitt av en kilde som er formatert med Markdown eller å hente ut et utsnitt fra en HTML-kilde. Løsninger på dette finnes såklart, men i sluttfasen på bloggen så gjorde vi det raskt og enkelt.

Sigbjørn Olsen   skrev for  4 år siden:

OK. Neste issue: Antallet tegn i tittelen er rimelig begrensende. Hadde lyst å ha møtetittelen og møtedatoen i hvert innlegg i bloggen, men f.eks. "Russland: på ruinene av en supermakt (29. mars 2008)" blir jo for langt.

Hei,

Når jeg bruker ordet "metaforen" i bloggen, forsvinner ordet "meta". Det er litt irriterende at bloggen helt stille endrer på teksten når den lastes opp. Ikke skjønner jeg hvordan jeg skal få bloggen til å akseptere "meta" heller.

...og antallet tegn som kommer fra innlegget til bloggforsiden er også rimelig begrensende. Knapt over fire linjer. Man kunne godt påspandert seg 1.5 til 2 ganger så mye uten at det ødelegger layout og lesverdigheten. Når bloggforsiden kutter midt i et avsnitt kutter den brått i setninger, noe som gjør at ting blir seende slik ut:

Sitat:

Forrige UKEsjefvalg var plaget av en del grunnleggende bugs: Manglende kandidatutvalg, fiendtlig intervjusetting, generelt laber stemning i salen, og null resultat. I løpet av den siste måneden er det tydelig at Styret har jobbet iherdig med å luke ut de verste av disse, og i kveld lanserer de UKEsjefvalget, versjon 2.0. Denne versjonen er visstnok klart overlegen den forrige i både funksjonalitet, stabilitet og ytelse. Med en UKEsjefkandidat (fra Trondhjems Studentersangforening) og tre

Man kan f.eks. legge til tre prikker, eller kun kutte på et punktum.

Angående den meta saken, så er nok det vårt sikkerhetsfilter som er litt for strengt og er noe vi skal ta å justere på. Vi skal også vurdere å øke lengden på både tittelen og forside beskrivelsen ettersom vi ser at det kanskje er for begrensende. Satser på at vi får fikset det i løpet av neste uke.

I tillegg vil jeg si at vi i lim-web setter pris på den konstruktive tilbakemeldingen du kommer med.

Bare hyggelig / ren egeninteresse ;-)

Jeg ser at RSS-feeden bare tar de to siste innleggene i bloggen. Kan man øke dette?

Flere ord som havner i filteret deres er bl.a. "base". Tror på generelt grunnlag at bokstavkombinasjoner man kan finne igjen i vanlige ord bør man unngå å filtrere bort.

Litt mer UI-synsing: Det er bedre om man ikke aksepterer teksten i sin helhet, gir en saklig forklaring av hvorfor man ikke gjør det, enn at man stille aksepterer input for så å endre på det. Helt garantert en del uforklarlige setninger i innleggene nå takket være dette filteret.

Heisann

Nå har jeg fikset noen av de nevnte tingene:
RSS feeden gir ut alle poster.
Filteret skal ikke lenger ta knekken på vanlige ord.
Antall tegn som kommer med på blogg forsiden er økt. Og dersom den må kutte midt i et paragraf blir det lagt til "..." etter teksten for å indikere dette.

Men har ikke økt antall tegn på tittelen ettersom dette kan bli brukt til å herpe utseende på nettsiden. Skal se litt på om vi ikke kan finne en annen løsning på dette

Skriv svar på dette innlegget

OBS: De følgende feltene er her for å stoppe spam. Ikke fyll inn noe i disse. :)

Hvis du har medlemskort på Samfundet kan du logge inn.

Formatering
Kode Resultat
_Kursiv tekst_ Kursiv tekst
**Fet skrift** Fet skrift
> Sitert tekst Sitert tekst
[Lenke](http://www.samfundet.no) Lenke
[youtube](http://www.youtube.com/watch?v=CjOQ9r35uiU) Viser et youtube filmklipp
* Punkt 1
* Punkt 2
  • Punkt 1
  • Punkt 2
(Dette gjelder kun for innleggsfeltet.)
Formateringskonverter

Retningslinjer for forumet: Alle innlegg i forumene representerer den enkelte brukers syn og holdninger, og vil ikke stille administratorene til ansvar for innholdet i innleggene, med unntak av deres egene innlegg. Administratorene på forumet forsøker å fjerne eller redigere alle støtende innlegg så fort som mulig, men det er umulig å overvåke alle temaer og innlegg. Les mer …