Skrevet av tjafs,
5 år siden:
Samfundet.no fremstår som i en identitetskrise som mest minner om fjortisblekka mag, både i relevans, uttrykk og innhold.
Når man gidder å surfe til Samfundets nettside så ønsker man å vite om det er noen kule konserter, eller om det bare er å vente til neste semester igjen. Slik det er nå er eneste mulighet jeg har oppdaget for å oppdage konserter er å se om de står på "Kjøp billett"-boksen langt nedpå siden, og når man trykker der ender man i en tragisk handlevogn, uten noen lenker til konsertinfoen man så gjerne søker.
Det kan godt hende at det er mange DJ-er, teaterstykker, møter og annet tjafs som settes opp, men det betalende og ølldrikkende folket ønsker seg kule headlinere i Storsalen, så få satt opp noen sånne, og la FOLKET FÅ VITE OM DET! Ikke skjul konsertene midt i alt det andre rotet, som om man var flau av at Samfundet er en av norges feteste konsertscener!
Hvis dere trenger inputs er det bare å surfe i retning av Rockefeller og suge til seg inntrykkene derfra. Og PS: folk driter i hva som serveres på Lyche.
Heisann
Vi i web seksjonen på samfundet driver for øyeblikket å lager samfundet.no fra scratch. Og å synnligere arrangmentene bedre er noe av det vi satser på å få til med den nye siden, spesielt når det gjelder på forsiden. Denne utbyttingen vil forhåpentlig intreffe i løpet av neste semester.
PS: ifølge google analytics er lyche den mest besøkte undersiden på samfundet.no
MVH
Erik Smistad
LIM-Web
Tjafs; kanskje du burde legge deg igjen... du har definitivt stått opp på feil side av sengen. =)
Men er enig i at det de kommende konsertene burde vises mer! =)
Hvis dere redesigner så går dere vel bort fra PHP også? PHP er bygget rundt Zend Engine som er et israelsk produkt, og Samfundet boikotter Israel.
:D
haha! er det mulig. ned med php, israel er teit.
lykke til med samfundet,no, blir helt sikkert bra, og skriv det for "guds skyld" i PHP.
Det finnes da andre gode alternativ til PHP. For eksempel JSP - som faktisk er ganske bra så lenge man kan kode "skikkelig" og ikke med sloppy PHP-liksomsyntaks (kanskje JSP rett og slett er bedre slik - strengere syntaks gir bedre kode da man ungår mange teite casting-relaterte feil som kan oppstå). JSP er også bra for integrasjon opp mot "tyngre" applikasjoner pga mulighet for å kjøre java-klasser, kanskje det kan være bra for billettsystem osv.
Personlig er jeg ikke enig i en Israel-boikott da jeg mener det er et uttrykk for en kortsiktig og ensidig politikk (så sånn sett er jeg enig med ham over). Men har Samfundet besluttet å boikotte Israel mener jeg de må ta konsekvensen av det - inkludert å kutte ut PHP.
For ordens skyld, det er ikke noe Java i Samfundets billettsystem -- backenden er skrevet i Perl, PL/PgSQL, C og C++.
/* Steinar */
JsP mangler funksjonalitet på en rekke områder i forhold til pHp. Det er latterlig at JsP læres på siv.ing. istedenfor pHp. Det er bare for å få en litt 'myk' overgang til java, spesielt tilpasset studenter uten tidligere programmeringserfaring. I de aller fleste profesjonelle sammenhenger benyttes pHp eller ASP.net.
Enig i at man burde lært bort PHP istedet for JSP, men det spiller vel egentlig ingen rolle. Kan man det ene er det veldig lett å lære det andre.
Til saken: Jeg synes nettsiden til samfundet er noe å være stolt av (som jeg også er, i kraft av å være medlem)!
Samfundet er mye, mye mer enn konserter. Og Lyche-menyen sjekkes ofte her i gården. Bare se på forumtråden som øyeblikkelig oppstod da den ble borte!
for å rapportere upassende innlegg til webredaktør| Kode | Resultat |
|---|---|
| _Kursiv tekst_ | Kursiv tekst |
| **Fet skrift** | Fet skrift |
| > Sitert tekst | Sitert tekst |
| [Lenke](http://www.samfundet.no) | Lenke |
| [youtube](http://www.youtube.com/watch?v=CjOQ9r35uiU) | Viser et youtube filmklipp |
|
* Punkt 1 * Punkt 2 |
|
| (Dette gjelder kun for innleggsfeltet.) | |
| Formateringskonverter | |
Retningslinjer for forumet: Alle innlegg i forumene representerer den enkelte brukers syn og holdninger, og vil ikke stille administratorene til ansvar for innholdet i innleggene, med unntak av deres egene innlegg. Administratorene på forumet forsøker å fjerne eller redigere alle støtende innlegg så fort som mulig, men det er umulig å overvåke alle temaer og innlegg. Les mer …