Written by tjafs,
4 år siden:
Samfundet.no fremstår som i en identitetskrise som mest minner om fjortisblekka mag, både i relevans, uttrykk og innhold.
Når man gidder å surfe til Samfundets nettside så ønsker man å vite om det er noen kule konserter, eller om det bare er å vente til neste semester igjen. Slik det er nå er eneste mulighet jeg har oppdaget for å oppdage konserter er å se om de står på "Kjøp billett"-boksen langt nedpå siden, og når man trykker der ender man i en tragisk handlevogn, uten noen lenker til konsertinfoen man så gjerne søker.
Det kan godt hende at det er mange DJ-er, teaterstykker, møter og annet tjafs som settes opp, men det betalende og ølldrikkende folket ønsker seg kule headlinere i Storsalen, så få satt opp noen sånne, og la FOLKET FÅ VITE OM DET! Ikke skjul konsertene midt i alt det andre rotet, som om man var flau av at Samfundet er en av norges feteste konsertscener!
Hvis dere trenger inputs er det bare å surfe i retning av Rockefeller og suge til seg inntrykkene derfra. Og PS: folk driter i hva som serveres på Lyche.
Heisann
Vi i web seksjonen på samfundet driver for øyeblikket å lager samfundet.no fra scratch. Og å synnligere arrangmentene bedre er noe av det vi satser på å få til med den nye siden, spesielt når det gjelder på forsiden. Denne utbyttingen vil forhåpentlig intreffe i løpet av neste semester.
PS: ifølge google analytics er lyche den mest besøkte undersiden på samfundet.no
MVH
Erik Smistad
LIM-Web
Tjafs; kanskje du burde legge deg igjen... du har definitivt stått opp på feil side av sengen. =)
Men er enig i at det de kommende konsertene burde vises mer! =)
Hvis dere redesigner så går dere vel bort fra PHP også? PHP er bygget rundt Zend Engine som er et israelsk produkt, og Samfundet boikotter Israel.
:D
haha! er det mulig. ned med php, israel er teit.
lykke til med samfundet,no, blir helt sikkert bra, og skriv det for "guds skyld" i PHP.
Det finnes da andre gode alternativ til PHP. For eksempel JSP - som faktisk er ganske bra så lenge man kan kode "skikkelig" og ikke med sloppy PHP-liksomsyntaks (kanskje JSP rett og slett er bedre slik - strengere syntaks gir bedre kode da man ungår mange teite casting-relaterte feil som kan oppstå). JSP er også bra for integrasjon opp mot "tyngre" applikasjoner pga mulighet for å kjøre java-klasser, kanskje det kan være bra for billettsystem osv.
Personlig er jeg ikke enig i en Israel-boikott da jeg mener det er et uttrykk for en kortsiktig og ensidig politikk (så sånn sett er jeg enig med ham over). Men har Samfundet besluttet å boikotte Israel mener jeg de må ta konsekvensen av det - inkludert å kutte ut PHP.
For ordens skyld, det er ikke noe Java i Samfundets billettsystem -- backenden er skrevet i Perl, PL/PgSQL, C og C++.
/* Steinar */
JsP mangler funksjonalitet på en rekke områder i forhold til pHp. Det er latterlig at JsP læres på siv.ing. istedenfor pHp. Det er bare for å få en litt 'myk' overgang til java, spesielt tilpasset studenter uten tidligere programmeringserfaring. I de aller fleste profesjonelle sammenhenger benyttes pHp eller ASP.net.
Enig i at man burde lært bort PHP istedet for JSP, men det spiller vel egentlig ingen rolle. Kan man det ene er det veldig lett å lære det andre.
Til saken: Jeg synes nettsiden til samfundet er noe å være stolt av (som jeg også er, i kraft av å være medlem)!
Samfundet er mye, mye mer enn konserter. Og Lyche-menyen sjekkes ofte her i gården. Bare se på forumtråden som øyeblikkelig oppstod da den ble borte!
for å rapportere upassende innlegg til webredaktør| Kode | Resultat |
|---|---|
| _Kursiv tekst_ | Kursiv tekst |
| **Fet skrift** | Fet skrift |
| > Sitert tekst | Sitert tekst |
| [Lenke](http://www.samfundet.no) | Lenke |
| [youtube](http://www.youtube.com/watch?v=CjOQ9r35uiU) | Viser et youtube filmklipp |
|
* Punkt 1 * Punkt 2 |
|
| (Dette gjelder kun for innleggsfeltet.) | |
| Formateringskonverter | |
The forum's guidlines: All posts in the forum reflects the user's own views and opinions, and will not hold the administrators responsible for the contents, with exception of their own posts. The forum's administrators tries to remove or edit all offensive posts as quickly as possible, but it's impossible to monitor all topics and posts. Read more …