Written by ah,
3 år siden:
Når skal samfundet begynne å ta inn noe annet enn rock/indie/pop og allsang?
Er det mulighet for å kanskje ta inn noe litt mer dance/house aktig? Det er ganske mange som er "in" i den sjangeren der, ettersom bodegaen er så å si full HVER eneste helg!
Hallo?
helt enig! virker ikke som om samfundets bookere har fått med seg den "nye" house-bølgen som har skylt innover europa de siste par årene.
Bookerene på Samfundet er ikke det de eneste som ikke har fått housebølgen med seg. Det er en generell tendes i det ganske land at utestedene i norge klamrer seg fast til den komeriselle amerikanske pop musikken (såkalt HIp.Hop) . Folk flest i Norge har ennå til gode å åpne øynene, eller snarere ørene, for denne fantastiske sjangeren. Men det er en positiv tendens, det blir stadig fler som lærer seg å lytte til og forstå housen., og som sjønner et en ikke nødvendigvis må ha en lang allsangvennlig tekst, for at musikken skal være knakende god. Det er ikke det at house er fritt for gode vokaler, for det er absolutt ikke tilfelle. Men det er musikken som skal nytes rytmen, bassen, synthene... er det som får det til å riste i enhver dansefot, og kanskje også gir deg litt gåsehud viss det er en skikkelig godlåt.
Skjerp dere!
er ikke housemusikk såå 90's?
Jeg trodde ikke det var på grunn av musikken at bodegaen var full hver helg:P
Men hvis denne musikken har så bred appell som dere sier, så er det klart at samfundet burde ta det i betrakning når de booker artister for neste semester.
"er ikke housemusikk såå 90's?"
Den moderne housen er ikke det samme som 90'tallets "oldskool house".
Jeg er selv DJ på Bodegaen, og jeg tror ikke det er fullt der pga House-musikk da vi ikke spiller det så mye. Det som vanligvis spilles på Bodegaen er variert og innom mange sjangre. Min DJ erfaring tilsier at man bør spille litt variert og gjerne en del kjente låter. Mange DJ's og utesteder spiller House i Trondheim. Det gjelder bare å finne de riktige stedene. Eller så kan du alltid spørre DJ'en som spiller om han eller hun kan spille House. :)
Og det blir også spilt kommers house-musikk i Bodegaen :)
JAAAA!!!!! TVERT!!!
flott at det spilles house i bodegaen, absolutt. men man kommer ikke unna det faktum at det ligner mer på en klassefest for niende klasse enn et studentutested når man stiger inn døren der...
for å rapportere upassende innlegg til webredaktør| Kode | Resultat |
|---|---|
| _Kursiv tekst_ | Kursiv tekst |
| **Fet skrift** | Fet skrift |
| > Sitert tekst | Sitert tekst |
| [Lenke](http://www.samfundet.no) | Lenke |
| [youtube](http://www.youtube.com/watch?v=CjOQ9r35uiU) | Viser et youtube filmklipp |
|
* Punkt 1 * Punkt 2 |
|
| (Dette gjelder kun for innleggsfeltet.) | |
| Formateringskonverter | |
The forum's guidlines: All posts in the forum reflects the user's own views and opinions, and will not hold the administrators responsible for the contents, with exception of their own posts. The forum's administrators tries to remove or edit all offensive posts as quickly as possible, but it's impossible to monitor all topics and posts. Read more …