Written by Jente,
3 år siden:
Hører det er snakk om å sette opp aldersgrensen fra 18 til 20 etter nyttår?
Er dette sant?
Dårlig gjort i såfall, Samfundet er den eneste BRA uteplassen vi under 20 kan dra i helgene jo.
Heh, det tror jeg jeg kan si med ganske stor sikkerhet er tøys. Ville vært katastrofalt for business, for ikke å snakke om at det sikkert ville gått mot en hel masse vedtekter.
Akkurat hva som skjer med de individuelle lokalene vet jeg derimot ikke, men tviler på at det er snakk om store omveltninger.
andre studentsamfunn og studentsteder opererer med 20 år eller studentbevis som aldersgrense, det vil jo være et effektivt virkemiddel for å få det klientellet en ønsker. kan ikke se for meg at samfundet har vedtekter som beskytter vgs-elevers behov for å danse.
Hør hør.
Går an å være ferdig med videregående og IKKE studere med en gang, vet du.
Er jo litt kult å kunne dra ut sammen med vennene mine som studerer, og ikke bli stoppa ved inngangen fordi jeg ikke er medlem på Samfundet. Tror ikke man trenger å skille seg ut så veldig fra "det ønskede klientellet" selv om man ikke har bestemt seg for hva man skal studere enda..
Men hadde vært fint med et svar fra noen som faktisk vet, og ikke bare mener :)
I Oslo kjører vi 20 års aldersgrense - eventuelt 18 år med studentbevis.
En ubetinget suksess når det kommer til å unngå russedresser. Man er nå en gang et Studentersamfund - og som nevnt over ikke først og fremst til for å tilby et dansegulv til bermen.
Dette høres fantastisk ut. Kanskje vi studenter kan få tilbake STUDENTERsamfundet fra alle 18-åringene. Er jo egentlig et fett sted.
Hei,
jeg kan med sikkerhet avkrefte at det blir noen endring i den generelle aldersgrensen på Samfundet fra over nyttår.
Samfundet mangler et diskotek det er studentpreg over. Man burde ha satset mer på å trekke de over 20 til Samfundet på lørdagskveldene, i tillegg til å opprettholde et sted for de under 20.
Dere er jaggu dumme.
Vgs-elever er studenter, OG har studentbevis.
Sådetså :-)
Vgs-elever har skolebevis, ikke studentbevis; og det er ikke påkrevd for dem å ha det, men frivillig, og et kort man ofte må betale for. Skolebevis gir i utgangspunktet heller ikke rett til studierabatter.
På gamle Kvarteret i Bergen var det så vidt jeg vet samme system som i Oslo, noe som virket bra etter det jeg har inntrykk av. Hvorvidt Samfundet skal innføre et liknende system, kommer sikkert til å bli behørig diskutert i løpet av året, men foreløpig skjer ingen forandringer på dagens ordning.
for å rapportere upassende innlegg til webredaktør| Kode | Resultat |
|---|---|
| _Kursiv tekst_ | Kursiv tekst |
| **Fet skrift** | Fet skrift |
| > Sitert tekst | Sitert tekst |
| [Lenke](http://www.samfundet.no) | Lenke |
| [youtube](http://www.youtube.com/watch?v=CjOQ9r35uiU) | Viser et youtube filmklipp |
|
* Punkt 1 * Punkt 2 |
|
| (Dette gjelder kun for innleggsfeltet.) | |
| Formateringskonverter | |
The forum's guidlines: All posts in the forum reflects the user's own views and opinions, and will not hold the administrators responsible for the contents, with exception of their own posts. The forum's administrators tries to remove or edit all offensive posts as quickly as possible, but it's impossible to monitor all topics and posts. Read more …