Militær  Student

Written by Albert Johnsen, 2 år siden:

Så at noen hadde spurt ang militærbevis, og jeg lurer på det samme! Vi som er innkalt bør jo stille på lik linje som de som studerer. Hva sier samf om dette? Litt kjipt å ikke få komme inn fordi vi ble innkalt i militæret og derfor ikke hadde muligheter for å studere dette året. Håper samf får en årdning på dette og jeg håper dere legger ut et svar:) På forhånd, takk!

Replies to this post

jon anders wrote 2 år ago:

Du er vernepliktig, og ikke student. En stor forskjell. At du ble innkalt til førstegangstjeneste er ikke noe Samfundet kan gjøre så mye med.

Albert Johnsen wrote 2 år ago:

Jon Anders: Flott svar! Sitter du i styret for samfundet? Har du i det hele tatt hatt noe med denne avgjørelsen å gjøre?
Jeg må visst ha misforstått hensikten med hevingen av aldersgrensen.
- "Per i dag er det flere elever fra videregående skoler på studentersamfunnet på en lørdag enn studenter."- leder for Studentersamfundet i Trondheim Leiv-Erik Ødegaard

Alle i vår vennegjeng, studenter og vernepliktige ønsker ikke lengre å støtte samfundet, og arrangerer heller fester hjemme enn å dra på samfundet.

Gleder meg virkelig til regnskapet til samfundet for årets siste kvartal!

jon anders wrote 2 år ago:

sitter hverken i styret, og har heller ikke hatt noe med avgjørelsen å gjøre.

poenget med avgjørelsen, hvis jeg ikke tar helt feil, er å få skoleelever som lager mye bråk i helgene vekk fra huset, og få studentene tilbake. samfundet er først og fremst for studentene og dets medlemmer, ikke skoeelevene. skioleelever kan fortsatt komme inn på arrangementer, men må da kjøpe billett for arrangementet. de kan også komme inn som følge sammen med en som er medlem.

du sier du er "militær student". kan du forklare meg hva det vil si?

Øydis Kristine Flateby   wrote for  2 år siden:

Sjå dei oppdaterte reglane som ligg på www.samfundet.no.

Stian Holmås   wrote for  2 år siden:

Øydis sitter faktisk i styret.

Her kan du lese at du kommer inn hvis du:
* er over 20 år eller
* er over 18 år og skal på konsert eller annet kulturtilbud som krever egen billett, med mindre annet er spesifisert eller
* avtjener militær- eller siviltjeneste eller
* er elev ved folkehøyskole.

Write a reply to this post

OBS: De følgende feltene er her for å stoppe spam. Ikke fyll inn noe i disse. :)

You can log in if you have a membership card.

Your are required to enter your email address to confirm that you are responsible for this post. You will receive a mail with a link for confirmation in a short time.

Formatering
Kode Resultat
_Kursiv tekst_ Kursiv tekst
**Fet skrift** Fet skrift
> Sitert tekst Sitert tekst
[Lenke](http://www.samfundet.no) Lenke
[youtube](http://www.youtube.com/watch?v=CjOQ9r35uiU) Viser et youtube filmklipp
* Punkt 1
* Punkt 2
  • Punkt 1
  • Punkt 2
(Dette gjelder kun for innleggsfeltet.)
Formateringskonverter

The forum's guidlines: All posts in the forum reflects the user's own views and opinions, and will not hold the administrators responsible for the contents, with exception of their own posts. The forum's administrators tries to remove or edit all offensive posts as quickly as possible, but it's impossible to monitor all topics and posts. Read more …