Skrevet av Karl Henrik,
2 år siden:
Jeg synes at det er en uting at ølprisene skrus opp under et arrangement som Urørt, og det at det ikke varsles om det på forhånd er enda verre! Jeg har reklamert stort for arrangementet blant mine venner med at det er Urørt, gratis inngang før 19.00 og billig Carlsberg til 21,- (slik det vanligvis er på en fredag før 23.00!). Da er det direkte flaut når det plutselig viser seg at ølet er mye dyrere enn det vanligvis er!
Dette synes jeg er spesielt ille siden man vet at Urørt trekker mye folk til huset, og at dette samtidig er en gylden mulighet til å vise folk som vanligvis ikke går på Samfundet så ofte hvor bra det faktisk kan være på huset. Samfundet ville uansett tjent mye mer på denne fredagen i forhold til en vanlig fredag! Jeg tror at ølprisen (53 for medlem, 67 for ikke-medlem for 0,5l) fort kan virke som samfundets "vanlige pris", og ikke akkurat bygger opp under besøkstallene!
Vet ikke hvem som er ansvarlig, men før neste arrangement der ølprisen settes opp vil jeg som medlem gjerne informeres om dette!
Er enig med deg. Har selv opplevd det samme med å si feil til venner angående ølpriser. Men jeg lurer på om ikke hele problemet stammer fra det at det ikke er lov å reklamere for ølpriser i Norge. Jeg tror dermed at vi ikke har lov til å informere om slikt på en plakat eller på nettsiden. Men det er definitivt noe som bør oppklares i og redegjøres for til medlemmene av samfundet.
En annen ting er også å informere de som står i baren om grunnen til økte priser. Jeg spurte om grunnen til økt pris og fikk høre at det var den nye prisen for øl grunnet økt innkjøpspris. At Samfundet skal ha byens dyreste øl er ihvertfall ikke god reklame.
Det hender at ølprisene skrus opp på slike arrangementer for å kunne holde medlemsprisen nede resten av året. Husk at Samfundet er en ideell organisasjon, altså kommer ekstra fortjeneste alle medlemmer til gode.
Info om slike ting er som Erik skriver vanskelig i Norge med tanke på alkohollovgivningen, men barpersonellet burde helt klart ha svaret. Dette skal vi sørge for i fremtiden.
Nå har ølprisen gått opp igjen. I forrige uke var det 44 for en halvliter, idag var prisen 49. Hva er årsaken til dette? Såvidt jeg vet er det ikke noen spesielle arrangementer i dag.
Nå er det vel sånn at det er reklameforbud for alkohol i Norge, det vil ikke si at det er et prisopplysningsforbud. I samme sleng heter det også at man skal ha en forutsigbar prispolitikk (jf. "forbud" mot happyhour). Det er ikke forbudt å opplyse om ølpris verken på internett eller på plakater, men det må gjøres på en balansert måte hvor også alternativer til alkoholholdig-drikke kommer frem.
Å variere prisen med to-gangen pga arrangementer høres ut som ganske dårlig oppførsel mot de som er tro å kommer uansett arrangement eller ikke. Det burde i det minste gå ann å opplyse om at i kveld kommer vil til å ha konsert-priser fordi så og så.
Da kan jeg fortelle at pr dags dato (13/4 2010) koster:
Dahls/Bayer/Nordlandspils: 44/57
Kilkenny/Guinness: 48/63
Munkholm: 20/25
Pepsi, Pepsi Max, Solo, 7up, Eplemost, Sino, Farris: 20/25
Tada :)
for å rapportere upassende innlegg til webredaktør| Kode | Resultat |
|---|---|
| _Kursiv tekst_ | Kursiv tekst |
| **Fet skrift** | Fet skrift |
| > Sitert tekst | Sitert tekst |
| [Lenke](http://www.samfundet.no) | Lenke |
| [youtube](http://www.youtube.com/watch?v=CjOQ9r35uiU) | Viser et youtube filmklipp |
|
* Punkt 1 * Punkt 2 |
|
| (Dette gjelder kun for innleggsfeltet.) | |
| Formateringskonverter | |
Retningslinjer for forumet: Alle innlegg i forumene representerer den enkelte brukers syn og holdninger, og vil ikke stille administratorene til ansvar for innholdet i innleggene, med unntak av deres egene innlegg. Administratorene på forumet forsøker å fjerne eller redigere alle støtende innlegg så fort som mulig, men det er umulig å overvåke alle temaer og innlegg. Les mer …